award_original.jpg
Allmänt

Två vinster till Essity under Tissue World Milan

2019/03/26

Essity’s varumärke Tork vann pris för ’Best Marketing Strategy’ och Essity’s pappersbruk i Lucca vann ‘Most Energy Aware Mill’ under Tissue World. Vinsterna tillkännagavs den 25 mars under Tissue World Milan, världens största internationella event för pappersindustrin.

Take Back Lunch Break-kampanjen för Torks professionella hygienmärke vann pris för Best Tissue Marketing Strategy. Den nordamerikanska kampanjen syftar till att utbilda och förändra beteenden kring outtalade sanningar och rädslor om lunchpauser och deras inverkan på anställdas engagemang och produktivitet. Det är för andra året i rad som Essity’s varumärke Tork vinner detta pris, efter förra årets erkännande för lanseringen av Tork PeakServe Continuous® Handdukssytem.

"The Tissue World Milan hade ett särskilt fokus på hållbarhet. Essity har presenterat initiativ som verkligen visar på ledarskap inom detta område. Vi gratulerar dem för båda utmärkelserna och hoppas att det kommer att vara en inspiration för alla i pappersindustrin att ha hållbarhet som prioritet för framtiden", säger Agnes Gehot, Deputy Event Director på Tissue World & Asian Paper. 

Take Back Lunch Break-kampanjen skapades utifrån två affärstrender i Nordamerika: ett minskande tryck på restauranger under lunchtid, vilket ledde till minskade intäkter, och att kontorsanställda tog färre och kortare lunchpauser. Tork genomförde en nationell undersökning i Nordamerika för att undersöka lunchbeteenden på arbetsplatser och hur dessa påverkar produktivitet och arbetstrivsel. Resultaten från undersökningen visade att lunchpauser är viktiga för anställdas produktivitet och välmående. 

"Löftet om vårt varumärke Tork är att vi kommer att vara där för att hjälpa våra kunder att tänka framåt så att de kan fokusera på sin verksamhet. Kampanjen gav viktiga insikter till två av våra kundsegment - kontor och restauranger - som vi anser kan hjälpa till att förbättra produktiviteten på arbetsplatser och öka trafiken på lokala restauranger", säger Karin Öjersjö, Marketing Director Region North på Essity.

Essity och pappersbruk i Lucca, Italien, tilldelades även pris för Best Energy Aware Mill. Deras omfattande program för energibesparing prisades för engagemanget från alla medarbetare på bruket, deras program för att ändra beteenden, det strategiska engagemanget för långsiktig reduktion av Co2-utsläpp och deras satsning för att nå de allra högsta certifieringarna och ackrediteringarna inom hållbarhet. 


För mer information, vänligen kontakta:

Camilla Skaremyr Krook, Brand activation manager region North, Mobile +46 703 470409,
camilla.skaremyr-krook@essity.com  

Pressmaterial

award_original.jpg

2400x1600px 752 KB


Tillbaka
Skriv ut Ladda ner