Maten och servicen är givetvis a och o för en restaurang, men visste du att upp till 38% av gästerna anser att helhetsupplevelsen är avgörande för deras favoritrestaurang*1?
Lägg till lite färg för att erbjuda en ännu bättre gästupplevelse. Vi har mätt hur gäster reagerar på olika färger med hjälp av hjärnvågsteknik. Syftet var att bedöma om färgen spelar roll för smakupplevelsen. Grönt passar till exempel bra med maträtter med gula toner eftersom de både är varma färger och har liknande pigment, medan mörkare färger som svart eller brunt skapar en lyxig kontrast mot ljusare bordsukningar och mat. Servetterna från Tork är tillgängliga i flera sofistikerade färger och vi erbjuder även komposterbara servetter som består av ansvarsfulla materialinköp för en mer hållbar verksamhet.
Vill du se alla våra produkter? Välj bland exklusiva Tork LinStyle® servetter och smarta bestickfickor/pochetter och naturservetter som kan tryckas med din logga.
*2. Undersökning av ögonrörelser utförd av Tork. *3. Utdrag från en intervju med färgpsykologiexperten Karen Haller som utfördes av Tork den 10 februari 2020
*4. The International Food Information Council Foundation 2018 Food and Health Survey
*5. The Independent, 2017.
Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som utvecklar, tillverkar och säljer produkter och lösningar inom Personal Care (Baby Care, Feminine Care, Incontinence Products och Medical Solutions), Consumer Tissue och Professional Hygiene. För mer information, besök www.essity.com