En kvinna som tar ett foto ut över en stad med sin iPhone

Hållbarhet och positiva gästupplevelser på hotell går hand i hand

De flesta hotell har insett vikten av att driva en hållbar verksamhet. Dagens gäster är medvetna om de globala miljöproblemen och vill kunna leva lika hållbart på resande fot som de gör hemma. Allt fler väljer hotell baserat på dess miljöpåverkan, vilket har lett till att hotellägare måste prioritera dessa aspekter för att kunna behålla sina gäster. 
 
Hur hanterar ni detta på bästa sätt? Genom att lyfta fram det värde som gästerna erhåller genom att välja ditt hotell. Gör det tydligt för gästerna att ni bedriver en hållbar verksamhet, så att de får bevis på att de valt rätt hotell och att deras värderingar stämmer överens med dina. 
 
 

Visste du att:

SustainabilitySteps_3200x1000.jpg  


Tre enkla hållbarhetssteg som gästerna lägger märke till

Även små förändringar kan göra stor skillnad. Det är trots allt de små detaljerna som gör att gästerna känner sig som hemma. Här följer tre åtgärder som miljömedvetna gäster kommer att notera och uppskatta:

Rekommenderade produkter

Referenser

1 Rapport om hotell- och restaurangbranschen 2015, Deloitte
2 Rapport om hållbart resande 2019, Booking.com
3 Undersökning av 72 000 gäster på Hilton, Hilton Consumer Research
4 Accor åtar sig att sluta att använda engångsartiklar av plast senast år 2022 (pressmeddelande)