Uni-of-Maryland_800x500.jpg  

Säkra en bra kunskapsmiljö dygnet runt

Genom att alltid tillhandahålla handdukar och ge möjlighet till god handhygien kan skolan skapa en positiv upplevelse av toalettutrymmet. Det visar även på omtanke för studenters och lärarkårs välbefinnande. Tork PeakServe ger tillgång till handdukar dygnet runt och garanterar på så sätt tillräcklig handhygien, vilket leder till mindre risk för smittspridning och sjukfrånvaro. Se hur Tork PeakServe underlättar ett komplext underhåll av University of Marylands campus som består av 96 akademiska byggnader och 13 idrottsanläggningar!


Tork PeakServe – ett nytt kapitel inom facility management

Över 557 000 kvadratmeter att städa i 96 akademiska byggnader och 13 idrottsanläggningar. Det är ingen liten uppgift som teamet för underhåll på University of Maryland, College Park, måste hantera dagligen. Universitetet som grundades år 1856 har växt under åren och har nu fler än 41 000 studenter och nästan 5 000 personer i lärarkåren. Faciliteterna måste vara i toppform för att kunna möta kraven från ett växande campus. Maryland Terrapins har 13 idrottsanläggningar där många av studenterna idrottar och sportevenemang regelbundet sker. Eftersom teamet på University of Maryland har så många olika byggnader och behov sökte de efter ett system som kunde förbättra effektiviteten och samtidigt erbjuda en lösning som passar både i akademiska byggnader och i stadion för amerikansk fotboll. Genom Tork PeakServe® har de kunnat förbättra renligheten i omklädningsrummen samtidigt som antal städtimmar minskat.


Färre kontroller, färre problem

Under en hemmamatch i amerikansk fotboll kan universitetet ta emot 54 000 besökare vilket ställer stora krav på toalettutrymmena. Thomas Saunders, Athletics Facilities Manager, berättar att innan Tork PeakServe stötte underhållsteamet på massor av problem när det gällde att säkerställa en positiv upplevelse för besökarna av toalettutrymmena. ”Innan varje match var vi tvungna att fatta ett beslut för varje dispenser. Vi fick antingen riskera att pappret tog slut mitt i matchen eller byta ut delvis använda rullar mot nya, vilket medförde slöseri och onödiga kostnader. När pappret tog slut under matchen blev gäster irriterade eftersom det bildades köer och tog längre tid att röra sig igenom toalettutrymmet”, berättar Saunders. 


Tork PeakServe har gjort att städteamet kunnat minska det totala avfallet utan att behöva kompromissa med gästernas upplevelse. Genom att fylla upp varje dispenser innan ett event utan att behöva slänga något papper i dispensrarna kunde personalen istället förbättra gästernas upplevelse. ”Möjligheten att när som helst fylla på dispensrar har varit en stor vinst för mig och mitt team, det har minskat vår oro för att pappret ska ta slut under ett evenemang”, säger Saunders.


Win-win för personalen

En stor svårighet inför varje större förändring av toalettutrymmen är att få stöd från den städpersonal som dagligen arbetar med produkten”, säger Saunders. Med över 165 personer i personalen var det av största vikt att hitta ett system som fungerade för hela teamet. Bob Pils, Assistant Director for Building Services, berättar att Tork PeakServe har mottagit överväldigande stöd från städpersonalen på grund av dess användarvänlighet. ”Vi har inte upplevt något motstånd från vår personal i arbetet med Tork PeakServe. Teamet har upptäckt att de kan ta med sig fler refiller på städvagnen eftersom förpackningarna är komprimerade. Dessutom behöver de inte böja sig lika ofta för att plocka upp skräp från golvet, eftersom pappret inte bryts av med PeakServe”, säger Pils. Färre rörliga delar och mindre saker som kan gå fel innebär också att teamet sparar tid, vilket ger dem möjlighet att fokusera på andra uppgifter.


”Vårt mål är att säkerställa att alla studenter, hela lärarkåren och alla besökare får en så bra upplevelse som möjligt på campus och att toalettutrymmena är en del av den upplevelsen. Med Tork PeakServe kan vi förbättra upplevelsen och slippa oroa oss över att pappret ska ta slut, renligheten i toalettutrymmena och andra problem som vi upplever med handduksdispensrar”, säger Pils. ”Detta är ett positivt steg i rätt riktning för vår städpersonal.”